۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۴۲۶۹۹۴
مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

هنر ارزشی لازمه تعالی معنوی جامعه است 

محمدپور با بیان این‌که هنر ارزشی لازمه تعالی معنوی جامعه است، گفت: حقیقت امر آن است که هنر فاخر تعالی‌بخش جامعه مدنی و سعادت‌بخش بشریت است.
دیدار با استاد نظمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در دیدار با استاد علی نظمی، شاعر پیشکسوت تبریزی و سعدی‌شناس آذربایجان با بیان این‌که تقدیر از شأن و جایگاه والای هنرمندان، ادیبان، فرهنگ‌دوستان و علمای دین رسالت خطیر وزارت ارشاد است، اظهار داشت: مفاخر هنری، ادبی، دینی و فرهنگی شناسنامه و هویت هر منطقه محسوب می شوند.


وی با بیان این‌که شعر و ادب در فرهنگ ملل جایگاه والایی دارد، تصریح کرد: آنچه که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه به آن هستیم، هویت و اصالت فرهنگی، دینی و هنری است که برخاسته از هویت ایرانی اسلامی مردم است، از این رو برنامه‌های متعددی در این راستا اجرایی خواهد شد.


محمدپور با بیان این‌که فرهنگ پایه و اساس زندگی انسان ها است و روابط میان انسان ها را تنظیم می کند، خاطرنشان کرد: در این میان ادبیات از جایگاه ویژه ای نزد ایرانیان برخوردار است، دامنه گسترده ادبیات به حدی است که هر قوم و ملتی و هر شخصی را با فرهنگ های مختلفی که دارند، به نوعی در بر می گیرد.


وی با اشاره به این‌که شعر و ادب نیز از جمله شاخص های فرهنگ محسوب می شود، افزود: شعر و ادب، در واقع بیان هنرمندانه مفاهیم ذهنی و احساس های درونی و اندیشه های بشری است که در قالبی گیرا و تأثیرگذار مردم را به سوی خود جذب می کند و با زندگی عجین می شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که ادبیات به عنوان ثروت ملی، پشتوانه تاریخی و فرهنگی ملت ایران است، گفت: ادبیات و شعر آیینه تمام نمای هویت فرهنگ هر ملتی است و شعرا و نویسندگان به مدد هنر خویش ابعاد مختلف فرهنگ آن مرز و بوم را به تصویر کشیده اند.


محمدپور حضور استاد نظمی تبریزی در عرصه شعر و ادب را فرصتی مغتنم برای اصحاب فرهنگ و ادب و علاقه مندان به شعر برشمرد و خاطرنشان کرد: استاد نظمی قریب هشت دهه در فضای فرهنگی و شعری تبریز حضور مؤثر داشته و از جمله معدود کسانی است که در غزلسرایی از سعدی الهام گرفته است.


وی گرامیداشت نام و یاد بزرگان و مفاخر آذربایجان و ارج نهادن به آنان را تجلیل از فرهنگ و هویت ایران و آذربایجان عنوان کرد و گفت: باید حداکثر استفاده معنوی و معرفتی از این سرمایه های عظیم فرهنگی و هنری صورت گیرد، غفلت در این عرصه موجب خسران خواهد بود./935/203/ب2

ارسال نظرات